חיפוש

אלימות בזמן חופשת סקי

כולנו נחשפנו לאלימות בשלב זה או אחר בחיינו. בין אם האלימות הופנתה כלפינו ובין אם כלפי הסובבים אותנו, הדבר אינו פשוט כלל וקיימות שלל דרכים להתמודדות. בין אם מדובר בהשבת כוח, פנייה לעזרה, התעלמות וטיפול במקרה בדיעבד, התהליך אינו נעים כלל. מה קורה כאשר האלימות תוקפת אותנו בזמן שאנחנו בחופשת סקי?

 

מה זה בעצם סקי?

ההגדרה של סקי היא קבוצה של ענפי-ספורט שבהם נעשה שימוש במגלשיים כציוד הראשי. קיימים המון תת ענפים לסקי, סקי חופשי, סנובורדינג, סקי למרחקים, קפיצות סקי והמגוון עוד רחב.

 

אז לאן כדאי לטוס?

בולגריה מהווה יעד סקי זול ביותר ומושכת אליה תיירים רבים מכל העולם, ובעיקר ישראלים, שלא אוהבים להרגיש פראיירים. במתחמי הסקי ניתן למצוא סאונות, ג'קוזי ואין ספור אטרקציות מלבד לסקי, וכל אלה במחיר זול.

בנוסף רומניה צ'כיה ופולין מהוות יעד גלישה אטרקטיבי, וניתן למצוא דיל במלון של 3 כוכבים ל7 לילות בעלות של 800 דולר בלבד. דבר נוסף שמושך אליו תיירים ליעדים אלו מלבד המחיר הזול, הוא השלג הרך, הנופים והפסגות עוצרות הנשימה.

 

גילוי אלימות

לעיתים קרובות מתפתחות קטטות באתרי סקי, שלרוב נובעות משכרון, שכן בגבהים האלכוהול משפיע יותר בגלל המחסור בחמצן. הגולשים מסיימים את יום הגלישה ולעיתים שותים יותר מדי, והשפעת האלכוהול מתגברת בעקבות הגובה. קטטה על נושא שולי עלולה להתפתח בין הגולשים, מה שעלול להוביל לגילוי אלימות. כמובן שבמצב כזה אין לעבור בשתיקה ויש לפנות לרשויות דרך פקידי הקבלה במלון, או במתחם.

 

מה עושים חוץ מסקי?

במידה וחלילה נפצענו מקטטה כזו או אחרת, אין זו סיבה לבטל את החופשה לחלוטין, אלא ניתן להנות משלל פינוקים כדוגמת סאונה, ג'קוזי, מזחלות כלבים ומסעדות – בתוך נוף עוצר נשימה שאי אפשר לשבוע ממנו.

כדי למנוע את הדברים האלה מומלץ מאוד לבצע תרגילי חימום בסיסיים: לעלות ולרדת במדרגות המלון, לרוץ במקום, לסובב ידיים אחורה וקדימה, ביצוע של 30 "חצי סקוואטים". מבחינת מתיחות מומלץ לבצע מתיחה של השריר האחורי בירך ואת הארבע ראשי על ידי עקב לישבן.

 

קטטה בחרמון

קטטה מפורסמת שהתרחשה בשנת 2002 בחרמון זכורה לנו היטב כדוגמה לגילוי אלימות בסיטואציה של אתר סקי. לטענת העובדים, הגולשים יצאו עם מזחלות השלג למסלולי הגלישה, בניגוד להוראות של עובדי האתר. במקום התפתחה קטטה רבת משתתפים, במהלכה ארבעה בני אדם נפצעו ו-17 נעצרו לחקירה.

 

עזרה של עורך דין

במידה ואכן נפגעתם מאלימות בחופשת סקי, עליכם לפנות אל עורך דין פלילי, כדי שיוכל לעזור לנו להתמודד עם הסיטואציה. במידה ונפגענו מאלימות הדבר יכול להרוס את החופשה, ובאופן כללי את תחושת הביטחון. ברגע שנעזרים בעורך דין איכותי ומקצועי ניתן לקבל את הליווי הנכון ובכך לפתור את הסיטואציה בצורה הנכונה ביותר.

איש מרים יד

באותו נושא
ספר ילדים
איך כותבים ספר ילדים?

כתיבת ספר ילדים יכולה להיות חוויה מספקת ומתגמלת. עם זאת, זה יכול להיות גם תהליך מאתגר, במיוחד אם אתה חדש בתחום. ספרי ילדים דורשים גישה

קרא עוד »