חיפוש

דגמי רכב 7 מקומות ישיבה הבטיחותיים ביותר

כחלק מעליית המדרגה שחוו בשנים האחרונות דגמי הרכבים בכל הקשור לשיפור מערכות הבטיחות, הוכנסה גם תקנה בישראל שמחייבת כל רכב חדש בקיומן של מערכות התראה לסטייה מנתיב ועל אי שמירת מרחק.

קיימים כיום מספר לא מועט של דגמי רכב המיועדים למשפחה מורחבת ומציעים 7 מקומות ישיבה יחד עם מערכות בטיחות מתקדמות לילדים ולמבוגרים. מוצגים לפניכם כמה דגמי רכב מובחרים שקיבלו תוצאות גבוהות על ידי ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP המבצע מבחני ריסוק ומודד את רמת בטיחות הרכבים העולמית.

חשוב להדגיש כי מבחני הריסוק שנערכו על ידי הארגון עד לשנת 2015 פחות מחמירים באלו שבוצעו בשנים שלאחר מכן ובכל דגמי הרכבים השונים מודגשת שנת ביצוע הבדיקה על מנת לתת בידיכם תמונה מלאה וברורה יותר.

קיימים מקרים שבהם דגמי רכבים מסוימים שיובאו לישראל לא כוללים את כל אבזור הבטיחות הקיים בדגם או לחלופין מוצעים דגמי רכבים הכוללים את כל חבילת אבזור הבטיחות כולה. על כן, במקרה של רכישת רכב חדש יש צורך לברר אלו מערכות בטיחות קיימות ובאיזה דגם.

סקודה קודיאק

מתומחרת במחיר התחלתי של: 183,000 שקלים.

דירוג רמת בטיחות בין אפס לשמונה: 6 – 7.

מבחן בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP (2017): מבחן בטיחות: הרמה הגבוהה ביותר 5 כוכבים. הגנת ילדים: 77%, הגנת מבוגרים: 92%, הגנה על הולכי רגל: 71%, מערכות בטיחות: 54%.

מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית.

תוספת מערכת בטיחות ברמת גימור 'סטייל': ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מאחור.

תוספת מערכת בטיחות ברמת גימור 'אקסלוסיב': בגרסאות מנוע בנזין וטורבו 2.0 ליטרים 4X4 מוצע גם מערך מצלמות היקפי.

 

פיג'ו 5008

היתרון של פיג'ו 5008 הוא בשילוב מערכות בטיחות מתקדמות יחד עם מחיר אטרקטיבי בהשוואה למתחרותיה בסגמנט ולא לחינם היא הוכתרה לרכב השנה 2018 בקטגורית 7 מושבים.

מתומחרת במחיר התחלתי של: 180,000 שקלים.

דירוג רמת בטיחות בין אפס לשמונה: 6 – 7.

מבחן בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP (2016): מבחן בטיחות: הרמה הגבוהה ביותר 5 כוכבים. הגנת ילדים: 85%, הגנת מבוגרים: 86%, הגנה על הולכי רגל: 67%, מערכות בטיחות: 58%.

מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות.

תוספת מערכת בטיחות ברמת גימור 'פרימיום': עמעום אורות אוטומטי, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.

 

ניסאן אקס טרייל

ניסאן אקס טרייל – מדובר במכונית פנאי שטח שנועדה להרפתקאות משפחתיות, בעלת 7 מושבים, שכבר עם התחלת שיווקה בארץ (2015) החלה להימכר עם מערכות בטיחות מתקדמות. ב- 2017 שיפרו את אביזרי הבטיחות הניתנים ברמת הגימור הבסיסית ונוספו להם: בלימת חירום אוטונומית המזהה הולכי רגל.

מתומחרת במחיר התחלתי של: 170,000 שקלים.

דירוג רמת בטיחות בין אפס לשמונה: 5 – 6.

מבחן בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP (2014): מבחן בטיחות: הרמה הגבוהה ביותר 5 כוכבים. הגנת ילדים: 83%, הגנת מבוגרים: 86%, הגנה על הולכי רגל: 75%, מערכות בטיחות: 75%.

מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי תמרורי מהירות.

תוספת מערכת בטיחות ברמת גימור 'סקנה': ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור ומערך מצלמות היקפי.

 

מיצובישי אאוטלנדר

מתומחרת במחיר התחלתי של: 190,000 שקלים.

דירוג רמת בטיחות בין אפס לשמונה: 7 – 6.

מבחן בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP (2012): מבחן בטיחות: הרמה הגבוהה ביותר 5 כוכבים. הגנת ילדים: 83%, הגנת מבוגרים: 94%, הגנה על הולכי רגל: 64%, מערכות בטיחות: 100%.

מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית.

תוספת מערכת בטיחות ברמת גימור 'Luxury' היברידי: ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור.

 

יונדאי סנטה פה

יצרנית הרכב יונדאי משתמשת במערכת בטיחות אקטיבית Smart Sense והן כוללות את כל רמות הגימור בסנטה פה.

מתומחרת במחיר התחלתי של: 252,000 שקלים.

דירוג רמת בטיחות בין אפס לשמונה: 7.

מבחן בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP (2018): מבחן בטיחות: הרמה הגבוהה ביותר 5 כוכבים. הגנת ילדים: 88%, הגנת מבוגרים: 94%, הגנה על הולכי רגל: 67%, מערכות בטיחות: 76%.

מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

 

טויוטה פריוס +

הטויוטה פריוס + הוא הרכב ההיברידי הראשון עם 7 מקומות ישיבה

מתומחרת במחיר התחלתי של: 172,300 שקלים.

דירוג רמת בטיחות בין אפס לשמונה: 7.

מבחן בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP (2016): מבחן בטיחות: הרמה הגבוהה ביותר 5 כוכבים. הגנת ילדים: 82%, הגנת מבוגרים: 92%, הגנה על הולכי רגל: 77%, מערכות בטיחות: 85%.

מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: 7 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, מניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בעת חירום, זיהוי תמרורי תנועה.

 

לסיכום:

מבין דגמי הרכבים שהובאו לעיל עולה שדגם הרכב יונדאי סנטה פה וטויוטה פריוס + הם הרכבים בעלי הציון הגבוה ביותר בדירוג רמת הבטיחות בין אפס לשמונה שעומדים ברמה אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר וקיבלו את הציון 7.

מבין דגמי הרכבים, הרכב שמוביל במערכות בטיחות הגנת ילדים הוא יונדאי סנטה פה עם 88%. במערכות בטיחות להגנת מבוגרים מובילים שני רכבים עם אותה תוצאה שעומדת על 94%: מיצובישי אאוטלנדר ויונדאי סנטה פה.

בהגנה על הולכי רגל מובילה מבין כל יצרניות הרכב טויוטה פריוס + עם ציון 77% והרכב המוביל בכלל מערכות הבטיחות מבין כולם הוא המיצובישי אאוטלנדר עם תוצאה מרשימה של 100%.

לפרטים נוספים: https://www.cmotors.co.il

כניסה לרכב

באותו נושא
ספר ילדים
איך כותבים ספר ילדים?

כתיבת ספר ילדים יכולה להיות חוויה מספקת ומתגמלת. עם זאת, זה יכול להיות גם תהליך מאתגר, במיוחד אם אתה חדש בתחום. ספרי ילדים דורשים גישה

קרא עוד »