חיפוש

רוצים לרדת לסיני וחוששים? לא יודעים איך ומה הכי נכון לעשות? באנו לעזרתכם!

נסיעה או טיסה?

בעבר היה הרבה יותר נוח להגיע לחופשה בסיני, עם טיסה קצרה משדה דב לשדה התעופה באילת ומשם אוטובוס לגבול. היום, כשכבר אין את שדה התעופה באילת ושדה דב, תהליך ההגעה בטיסה התארך משמעותית. ניתן לעלות על טיסה מנתב"ג ולהגיע לשדה התעופה רמון, מרמון יש לקחת אוטובוס של כחצי שעה לאילת ולגבול. ממוצע עלות הטיסות מנתב"ג לרמון ובחזרה בעונה הוא כ-450 ש"ח. עלות משוערת לנסיעה ברכב פרטי הינה 250 ש"ח. בנסיעה ברכב ניתן לקבוע את הלו"ז בעצמך, לעצור בדרך בעוד מקומות מדהימים בדרום וכמובן, להיכנס עם הרכב לסיני במעבר הגבול. החיסרון הוא שמדובר בכ-3.5 שעות נסיעה ואם אתם לבד – פחות מומלץ.

 

בית מלון או חושה?

איך שלא תסתכלו על זה, זול בסיני. גם אם תבחרו לישון בחושה וגם אם תבחרו ללון בבית מלון. האזור הכי קרוב לגבול ישראל הוא טאבה. בטאבה יש המון בתי מלון ולמעשה זה ממש כמו באילת רק בסיני, כך שאם זו החוויה שאתם מחפשים – מצאו לעצמכם איזה מלון בטאבה ותתפנקו. אם אתם רוצים להרגיש את החוויה היותר אותנטית מומלץ לשהות בביר סוויר, נואיבה או ראס א-שטן. האזורים האלו הם על רצועת החוף ובהם תמצאו בעיקר חושות אך גם של בתי מלון. אם תתרחקו קצת יותר תגיעו לדהב או לשארם א-שייח' שם תמצאו מלונות יוקרה מפוארים ומפנקים ברמה גבוהה מאוד. ממש לא להאמין שיש בסיני מלונות כאלה!

החוויה בלינה בחושות מתחיל בהגעה לקמפים. הקמפ הוא אזור עם כמה חושות וחדרים. היום יש התפתחות נהדרת בסיני והמון קמפים מציעים חדרים פרטיים עם שירותים ומקלחת פרטיים, מזגן ועוד פסיליטיז שונים. ומנגד, גם חושות עם מאוור וכילה. עלות ממוצעת ללינה בחושה היא 60-80 ש"ח. ולחדר 100-120 ש"ח. מומלץ לנסות בטיול הראשון שלכם לשלב לינה גם במלון להתסגלות וגם בחושה להרגשת החוויה האותנטית.

 

מזוודה או מוצ'ילה?

קודם צריך להבין כמה זמן נשהה בסיני ונעריך את כמות הדברים שאנחנו צריכים לקחת איתנו. יש לקחת בחשבון שרוב היום תהיו עם בגד ים, מה שכבר מוריד מהעומס מבחינת ביגוד. רצוי לקחת בגדים נעימים ומשוחררים שהם בדרך כלל קלים במשקלם. מומלץ להביא תכשירי היגיינה, טואלטיקה וכמובן ספריי נגש יתושים. משחקי חוף שונים כמו פריזבי או כדורעף, קלפים, ספר וכל מה שיהיה לכם נעים לבלות איתו את הזמן בהנאה. לא מומלץ להגיע עם מזוודה מפני שאין תשתיות מפותחת בכל מקום, דרכי כורכר עד להגעה לקמפ או כבישים עם בורות מה שיקשה עליכם בהגעה עם מזוודה. מוצ'ילה בינונית או תיק גב מספיק לשהות של 4 ימים לפחות.

 

לבד או עם חבר'ה?

יש המון מידע באינטרנט וניתן להיערך פחות או יותר לקראת הנסיעה. בכל זאת, אם זאת הפעם הראשונה שלכם בסיני, מומלץ לרדת עם חברים נוספים. בכל זאת לא מדובר באירופה או ארה"ב. קל להתמצא בסיני וגם המון בדואים מדברים עברית כך שאפשר להסתדר. כמובן רצוי לבדוק עלויות מראש על מנת לא לבזבז זמן על בדיקה והתמקחות. מומלץ להגיע בשעות היום ויש לקחת בחשבון שיהיו קמפים ומלונות בתפוסה מלאה בעונה. כשמגיעים לחופשה עם החבר'ה יש יתרון אדיר מבחינת עלויות נסיעה ולינה. אפשר לסגור "דיל"  ולכן מומלץ לשריין מקום מראש בקמפים. בנוסף, תוכלו לתכנן טיול יומי לאזור הלגונה הכחולה וראס אבו גלום וגם כאן לצמצם עלויות נסיעה מכיוון שתיהיו כמה אנשים בטנדר או בסירה.

לסיכום, מומלץ להגיע עם חבר'ה במיוחד בפעמים הראשונות כשרוצים "לגלות" את סיני ולעבור ממקום למקום, להרגיש בטוחים יותר, לצמצם בעלויות  ולהעביר את הזמן בהנאה. לאחר שאתם מכירים את המקום ורוצים ליהנות מהשקט והשלווה שסיני מציעה, אפשר ליהנות גם לבד.

 

מה נשאר לכם?

לקבוע תאריך, לארוז, ולהגיע לסיני 🙂

בית מלון

באותו נושא
גרמניה ראשית
חופשה בגרמניה – לא רק ברלין

גרמניה היא אחד ממוקדי התיירות הפופולאריים ביותר בקרב תיירים מרחבי העולם כולו, אך באופן מפתיע כאשר רבים מאיתנו חושבים על נופש בגרמניה וניגשים למלאכת החיפוש

קרא עוד »
קופנגן
קופנגן – לא רק מסיבות

קופנגן הוא אחד האיים היפים בתאילנד ואחד ממוקדי התיירות הפופולאריים ביותר במדינה. מעבר להיותו מקום יפהפה עם חול שנהב ומים תכולים, קופנגן ידוע גם בזכות

קרא עוד »
שובר גלים
קורק – מלכת הביצה

עיר הנמל קורק הממקומת בחופה הדרומי של אירלנד היא העיר השלישית בגדולה במדינה ומתגוררים בה מעל רבע מיליון תושבים. לעיר היסטוריה מרשימה המתחילה עם פלישתם

קרא עוד »
הורים וילדים
הולנד – לא רק אמסטרדם

טחנות רוח, תעלות מים ושדות של צבעוניים הם הדברים המזוהים ביותר עם הולנד השוכנת בצפון מערב יבשת אירופה. למרות שטחה הקטן של המדינה, הולנד היא

קרא עוד »