חיפוש

גז הליום – בואו להכיר את הפלא הזה

האמת שהעולם שלנו מלא בפלאים, כל מי שטיפה יכנס ויכיר קצת עם עולם הכימיה, יגלה שיש המון פלאים, אחד הפלאים בעולם הזה הוא גז ההליום שאני כבני אדם ידענו לנצל אותו כמו עוד משאבים של הטבע לצרכים שלנו, אחד מהצרכים האלו הוא גם היכולת שלנו למלא בלונים בהליום ולהפוך אותם לאטרקציה ולנוי.

וכמובן אנו משתמשים בהליום בתוך בלונים בתור אטרקציה מיוחדות המשמשת אותנו בשביל שנוכל לעשות עיצוב בלונים לברית וגם כאטרקציה לעיצוב עוד דברים רבים מעבר לברית מילה.

 

בואו נכיר קצת את ההליום

אז קצת על גז ההליום, בשונה מגזים אחרים כמו למשל גז הבוטאן שאליו מוכנס באופן מלאכותי ריח, להליום אין ריח ואין צבע, כי הוא מוכנה בשל כך גם גז אצלי, גז הבוטאן זהו אותו גז בישול, הסיבה שמוסיפים לו ריח חזק במיוחד היא כי גז זה יכול לגרום לנזק לבני אדם ולהתלקח, הסיבה לכך היא בשביל שידעו להיזהר ולהתנהל נכון במקרה ובו יש דליפת גז וידעו להבחין בה, מכיוון ולגז אין צבע במקרה של דליפה יוכלו לבצע בדיקות וטיפולים מתאמים, בשונה מכך גז ההליום אינו מסוכן ולכן ניתן לעשות בו גם שימוש לבלונים לילדים.

המשקל הסגולי של גז ההליום הוא נמוך במיוחד, ולכן ברגע שאנו ממלאים בלון בגז הליום, הבלון עולה עי המשקל הסגולי שלו הופך להיות קל מאוד מאשר זה של האוויר.

 

כמה דברים שלא ידעתם על גז ההליום (או שאולי כן ידעתם ורק מזכירים לכם)

  • הליום הוא גז שלא מסוכן לבני אדם. (אם הוא היה מסוכן, לא היו שמים אותו בבלונים לימי הולדת לילדים)
  • גז הליום נוצר גם בתוך היתוך גרעיני בכוכבים כמו השמש (מעניין מי היה שם בשביל לבדוק) וחומר הגלם להיתוך הוא גז מימן.
  • יש עוד דרך לייצור באמצעות ביקוע גרעיני מיסודות כבדים, לגרעין של הליום שנוצר בביקוע גרעיני מיסודות כבדים קוראים חלקיק אלפא.
  • שמקררים את ההליום בטמפרטורה מתחת ל 2 מעלות, הוא הופך לנוזל על והוא משנה את התכונות שלו, כלומר הוא יכול לנוע בלי חיכוך כלל, אבל משך הזמן בו הוא נמצא כנוזל הוא קצר מאוד.
  • שההליום במצב נוזלי אחרי קירור הוא מוליך חום בצורה גבוה מאוד, ונחשב למוליך טוב מאוד, אבל השימוש בו כמוליך לא אפשרי, מכיוון ומדובר עדיין על חומר נוזלי ההופך חזרה לגז במהירות.
  • לגז הליום יש את נקודת הקיפאון הנמוכה ביותר, המשמעות היא שבשביל להקפיא גז הליום צריכים להגיע לטמפרטורה נמוכה מאוד, כזאת שיותר נמוכה גם מהאפס המוחלט וזאת בכדי לגרום לגז הזה לקפוא.
  • גז הליום הוא אחד הגזים המכונים גם כגז "בלתי נראה" וזאת בגלל השקיפות הגבוה שלו, למרות שהוא גז דחוס מאוד.
  • בבדיקת דחיסות גז יש צורך גם בביצוע ייעוץ קרינה מקצועי שיבדוק את רמת הקרינה הנפלטת מסוגי הגזים השונים.

גז פעיל

באותו נושא
ספר ילדים
איך כותבים ספר ילדים?

כתיבת ספר ילדים יכולה להיות חוויה מספקת ומתגמלת. עם זאת, זה יכול להיות גם תהליך מאתגר, במיוחד אם אתה חדש בתחום. ספרי ילדים דורשים גישה

קרא עוד »